![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
|
|
Название темы должно содержать модель машины и объем двигателя, либо просто описание самого вопроса. К примеру:
Mazda6 2.3 : как увеличить мощность двигателя либо Что такое чиптюнинг?
Описание темы должно иметь отношение к тому параметру, который Вы хотите улучшить или детально изучить.
Флуд и оффтоп запрещены!
За создание тем купли/продажи - сразу +20%!
![]() |
![]()
Сообщение
#1
|
|
![]() Группа: Secret service Сообщений: 16,838 Регистрация: 24.06.2007 Спасибо сказали: 1939 раз(а) Авто: Mazda3 -> Mazda6 MPS -> Mazda CX-5 2.2D 2017 ![]() |
Наигравшись акселерометрами взял себе новую электронную игрушку (спасибо Пату) - DashHawk Vehicle Information Display
![]() Девайс представляет собой системный монитор, даталоггер, перфоманс тестер и сканер ошибок в одном устройстве. В машине подключается к штатному OBDII порту, к компьютеру через USB. В комплекте идет жалкое подобие крепления в виде Г-образной алюминиевой пластины, липучек и двустороннего скотча. Но крепить им девайс можно только на плоскую поверхность. CPE для трешек предлагает свое решение для установки девайса над левым воздуховодом, но для шестерок оно не подходит ![]() Пока ставлю его в верхний бардачек. Понравилось что кабель тонкий, а OBDII штекер достаточно компактный и под ногами ничего не мешает. Не понравилось что к девайсу кабель подключается сзади и его нельзя, например, приклеить задней стенкой к консоли. В режиме сканера девайс может не только читать ошибки, но и стирать их. Как пермоманс тестер прибор измеряет разгон до сотни и время прохождения квотера. Данные берет со спидометра, поэтому точность не сравнима с телеметрией и акселерометрами, но для прикидки сойдет. ![]() В режиме мониторинга и даталоггера позволяет следить за куевой тучей параметров: смесью, бустом, детонацией, разными температурами, давлением топлива и т.д. ]]>http://www.dashhawk.com/parameters.html]]> Список поддерживаемых автомобилей довольно обширен, но большая часть - американцы: ]]>http://www.dashhawk.com/support.html]]> Короче, игрушка интересная, а для любителей тюнинга еще и очень полезная - исключает необходимось ездить на АИ чтобы прочитать ошибки, или дергать Турбо Гараж чтобы пописать логи. ![]() Сообщение отредактировал YuraL - Feb 4 2010, 11:27 |
![]() |
|
![]() |
![]()
Сообщение
#2
|
|
![]() Группа: Secret service Сообщений: 16,838 Регистрация: 24.06.2007 Спасибо сказали: 1939 раз(а) Авто: Mazda3 -> Mazda6 MPS -> Mazda CX-5 2.2D 2017 ![]() |
Собрал все показания, который читает Дашхок в режиме даталоггера:
Fuel STFT B1 – Short Term Fuel Trim Bank 1. LTFT B1 – Long Term Fuel Trim Bank 1 FuelR kPa – Fuel Rail Pressure. Cmd EQ R – Commanded Equivalency Ratio. Fuel Flow – fuel flow rate in Gallons Per Hour or Liters per hour Fuel Economy – instantaneous fuel mileage in Miles Per Gallon or Liters per 100 Kilometers AFR1 – OEM Wide Band #1 AFR A/F Cmd – Commanded AFR Air MAF G/S – Mass Air Flow Grams/Second Baro KPa – Barometric Pressure in kiloPascals absolute MAP kPa – Manifold Absolute Pressure kiloPascals absolute Boost/Vac InHg/PSI – Manifold Pressure referenced to atmosphere. Boost PSI – Manifold Pressure referenced to atmosphere. Boost kPa – Manifold Pressure reference to atmosphere. Boost BAR – Manifold Pressure reference to atmosphere. Boost hPa – Manifold Pressure reference to atmosphere. Pressure Ratio – Manifold Absolute Pressure/Barometric pressure. Temperature IAT C - Intake Air Temperature Celsius ECT C - Engine Coolant Temperature Celsius Spark/Load Load - Engine Load. Adv - Spark Advance in degrees. Abs Load - Absolute Engine Load. Time/Distance/Counts RunTime - time in seconds the engine has been running. # Codes - Number of Diagnostic Trouble Codes MIL Dst - distance in miles that the Malfunction Indicator Light has been ON. W/U Cnt - Number of OBD warm-up cycles since all DTCs were cleared. Clr Dst - distance in miles since DTCs were cleared. Fuel Sys Status – Fuel System Status Instant Horsepower – Calculated Instant Horsepower Sensors TPS - Throttle Position Sensor in percent. RPM - Revolutions Per Minute SPEED KPH - Speed in kilometers per hour Abs ThrtB - Absolute Throttle Position B in percent. O2 B1 S2 - Oxygen Sensor Bank 1 Sensor 2 in millivolts OEM WB O2 S1 Equivalency Ratio - OEM Oxygen Sensor Equivalency Ratio (-2 to +2). OEM WB O2 S1 Heater Current - OEM Oxygen Sensor Heater Current (-128 mA to 128 mA) Cat B1S1 C - Catalytic Converter Temperature Bank 1Sensor 1 Celsius. Mod Volt - Module Voltage. Actuators Cmd EGR - Commanded Exhaust Gas Recirculation (EGR) percentage. Abs Thrt - Absolute Throttle Position in percent. Cmd PRGE - Commanded percentage of duty cycle for the fuel tank purge solenoid Abs PedlD - Absolute Pedal Position Sensor D in percent. Abs PedlE - Absolute Pedal Position Sensor E in percent. Cmd T Act - Command Throttle Actuator Position in percent. Mazda Air Boost Air Temperature – temperature of the intake air after the intercooler in turbocharged ap-plications Fuel Commanded Air Fuel Ratio – Air Fuel Ratio (AFR) being commanded by the PCM Air Fuel Ratio from Sensor – O2 sensor (wide band) feedback reading of the AFR Fuel Injection Amt – average fuel amount in milligrams per cylinder for the injection event Spark Spark Knock Retard - knock retard in degrees being subtracted from the Spark Advance Sensors MAF Volts – voltage being reported by the PCM from the Mass Air Flow meter. Actuators Fan Duty Cycle % - commanded duty cycle for the electric fan ( in %) Actual Intake Valve Timing – timing (in degrees) of the intake valve portion of the Variable Valve Timing system WasteGate Solenoid DC % - duty cycle of the wastegate solenoid (in %) for turbocharged ap-plications Desired RPM – Idle RPM commanded by the PCM Differential Intake Valve Timing – differential in degrees of the intake valve timing Actual Pedal Pos – position (in %) of the accelerator pedal Valve Timing Solenoid DC % - Duty Cycle in % of the solenoid controlling the Variable Valve Timing System Сообщение отредактировал YuraL - Feb 5 2010, 14:36 |
![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
Текстовая версия | Сейчас: 16th July 2025 - 18:39 |